yetkililere sesleniyoruz, kucaklaşan heykel istemiyoruz!

Bizim bi heykel var duydunuz mu? Bi kadın bi erkek hani, olmayacak(!) şekilde duruyorlar kasabanın(!) ortasında. Halkın tepkisiyse yerinde gayet; “Taşlarız biz onu, yakarız başkanım” şeklinde belediye başkanının kapısına dayanıyorlar. Eh haklılar tabi, ahlâkı bozuluyor bizim kızlarımızın…

Nerdesiniz be ağalar, adamlar, insanım diye iki ayağı üzerinde durup yürüyen arada bir eserse düşünen yaratıklar, nerede, hangi zamandasınız? Bahsettiğiniz kucak kucağa kadın ve adam heykelinin ne de güzel sarıldığını, eserin nasıl da estetik olduğunu kavramanız için size Avrupa’dan ithal göz zevki, estetik algısı mı zerk etmek lazım? Hiç olmadı, “görmezden geliriz” de mi diyemiyor diliniz, de habire “ ben o erkeğin çükünü keserim, nasıl da sarılmış karıya” diyor…

Ne de güzel diyor ağzını öptüğümün amcası… Bir de ekliyor bunu diyen, “bizim kızlarımızın ahlakı bozuluyor…” Ulan hadi bozulacak illa diyelim bi ahlak, bi kızlarınızınki mi bozulmaya meyilli? Erkekleriniz ahlâk konusunda tepeden garantili mi, bozulursa da yenisiyle değiştiriyorlar da olan kızlarınıza mı oluyor?

Heykeltıraşın mevzua yaklaşımı da bi garip… O da “cinsel organları bile yok” diyor… E ne diyelim yani, cinsel organları yokmuş bunun, başka gezegenin insanları bunlar bırakalım rahat rahat kucaklaşsınlar mı? Olmaz, madem mesaj verilecek, yap adamın pipisini de, “aha olum bize bir şeyler anlatmak istiyor lan” diyebilelim biz de heykel için... Hazır sığ bakmaya başlamışız her şeye, bu heykel konusunun yanına da bir çizik atalım böylelikle, değil mi?

Ne çok soru sordum ben de, irdelemekten bitap düştüm. Sök at heykeli o kadar konuşacağına, bitsin gitsin… Boş gündemler de meşgul etmesin memleketimin kendinden yoğun gündemini… “Sus be kadın sus!” de bana ağzını öptüğümün amcası, “Sus!” de bana…

Yorumlar

  1. konu cinsellik degil
    konu heykel
    konu sanat
    agaların beylerin kendilerinin bilmediklerini kendilerinden görmemeleri.
    hanımların kendilerini ezdirerek,ben bilmem beyim bilir deme edaları

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hasan'ın Rüyası

Aç!