4.3.15

Reklamdan Tarkan'ı alın geri neyi kalır ki?


Bazı reklamlar var, korkarım onlar amaçlarına hizmet etmekten ziyade, reklamverenlerinin parasını yemeyi seviyor. 

Dün akşam Özgür'le oturuyoruz. Şu malum reklam başladı televizyonda. Tarkan arz-ı endam ediyor. Özgür de jingle'ın her versiyonunu biliyor, maşallah. 

"Bu reklamın hangi markaya ait olduğunu biliyor musun?" diye sordum. 

Saniye düşünmeden cevap verdi: Dyo!

Ben gülmeye başlayınca reklamın sonuna bakmak için yüzünü televizyona döndü ve şok! 

Bir önceki kampanyasına bakalım bu markanın, o da aynı jingle'a yaslanıyordu. Fahir Atakoğlu, MFÖ, Özcan Deniz, Halil Sezai, Manga filan, kim duyduysa gelmişti kampanyanın filmlerine. O zaman da durum aynıydı, herkes jingle'ı ezbere biliyordu ama o kadar. 

Hiç olmadı Tarkan'ın arkasına bi' yerine bir logo, jingle'ın bir yerine marka adı sokuştursaydınız da biliçaltımıza sızsaydınız, o kadar para yatırmışsınız.

Öte yandan bir de gerçeklere bakmak lazım. Örneğin eve ütü masası alınacaksa, bu seçimi evde ütü yapan kişi, olasılıkla evin kadını yapar. Olur da evi boyatacaksanız, bu noktada renk seçimini genelde evin halkı, boya markası seçimini ise evi boyayacak usta yapar. Ustaların bu yıl Tarkan'dan ne kadar etkileneceklerini ayrıca merak ediyor, yıl sonunda Filli Boya'nın rakipleri arasındaki yerini görmeyi dört gözle bekliyorum. 

Konuyla ilişkili - ilişkisiz not: Bu yılki kampanyanın lansmanı öncesi, Filli Boya'nın Özgecan'ın öldürülmesine istinaden binasını siyah örtülerle kapatıp tepki reklamları yayınlamasını da manidar buluyorum ayrıca. Belirtmek gerek, hemen ardından Tarkan'lı filmlerin lansmanı olmasa, toplumda farkındalık yaratmak adına yaptıklarını şık bulabilirdim belki ama, zamanlama şahaneleri nedeniyle dev puan kaybettiler bana göre. Şükür ki kimse markalarını pek bilmiyor!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yok'la'ma!