29.11.13

Bir Komşu Nefes



12 Kasım'da İstanbul'dan büyüleyici bir müzisyen geçti.. 
İsmini pek çoklarımızın zihinleri tanımasa da, melodilerini kulaklarımız çok iyi tanıyor. 
İstanbul'dan bir Vassilis Saleas geçti ki ne geçmek!

Müzisyen bir ailenin çocuğu olan Saleas, 9 yaşında öğrenir klarnet çalmayı, amcası ve babasından. Bir çingene çocuğudur Vassilis,  hamurundaki deha 14 yaşında ilk profesyonel kaydını yapmasına imkan verir. Yunanistan'ın pek çok ünlü ismiyle birlikte çalışan müzisyen Türkiye'de de Laço Tayfa, Serkan Çağrı gibi özel sanatçılarla da aynı sahneyi paylaşır.

Kendi tarihime baktığımda hep bir karşı kıyı aşkı görürüm. O tarihe bakan herkes de bu aşkı görür. İnsanından tatlarına, denizinden müziğine bir Yunanistan aşkına tutulmuş, ait olmadığı bir yerin meftunu bir garibim. İşte bu gariplik vesilesiyle tanıştım ben onunla yıllar evvel. Onu dinleyip içlendiğim gecelere girmeyelim. Lakin yazarken, o iç yakan notalarla beni harap etmişliği çoktur. Gün, karşılaşma günüydü.

Jolly Joker, İstanbul'un en güzel konser salonlarından biri, bu buluşmanın ev sahipliğini yapacaktı. Ben başka seviyorum burayı, mekanla sebebini kestiremediğim bir bağım var. Yıllardır hiç bu kadar iştahlı bir kalabalıkla dolup taştığını görmemiştim Jolly Joker'in. Gerçi son zamanlarda orada Leyla the Band konseri izleyen dostlar "nefes alamadık" diyorlar, o ayrı. Ben görmedim işte Saleas konserine kadar..

Uzatmayacağım..

Sahneye yaklaşık 1,5 saat kadar geç çıksa da, çıkmasıyla birlikte hüngür hüngür ağlatmayı başardı.

O gece Show Must Go On'dan İnci Tanem'e, Sarı Odalar'dan Olmasa Mektubun'a kadar birbirinden şahane melodiyi kendi nefesine kattı. Bir de yanına Ziynet Sali ve Hüsnü Şenlendirici'yi aldı ki, işte o sıralarda ayakları yerden kesildi Jolly Joker'deki seyircinin..

Gecedeki bir kıymetli performansı daha not düşmeden olmaz. Hüsnü Şenlendirici "Ben bu sıra bu şarkıya sardım, kim bilir, belki yeni albümümde olur." dedikten sonra derin bir ah çekip Sezen Aksu'nun Kaybolan Yıllar'ını çaldı. Görünen oydu, o şarkı Şenlendirici için gecenin kopuş noktalarından biriydi. Tabii bizim için de..


Saleas'a dönersem, ki pek uzak kalmamalıyım, işte o geceden İnci Tanem yorumu...




Fotoğraflar: Emre Kara'ya teşekkürler! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yok'la'ma!