23.1.12

Lorca & Seferis




Evimde kitaplığımın önüne geçip dakikalarca gözlerimi kitaplar üzerinde gezdirmekten büyük zevk duyduğum, yıllardır herkesçe malum. Son zamanlarda baktım ki okumadığım kitap sayısı okuduklarımın önüne geçmeye başladı, işte o zaman dedim ki, tamam Aslı, artık birkaç ay kitap almak yok. 

Ama insan "kitapsevici" olunca, eylemleri öyle keskin cümleleri tanımıyor!

Geçtiğimiz hafta sonu Kadıköy Ada'dan iki güzel şiir kitabı aldım. Zaten son zamanlarda şiire öyle bir sardım ki, bazen kaybolurken buluyorum kendimi. 

Lorca ve Seferis'in bütün şiirlerini bir araya getiren iki güzel kitabım var artık. 

Varlık Şiir'den.. Çevirileri hususunda, özellikle Seferis'in kitabı hakkında söylenecek söz yok. Enfes. İki kitabın da boyutu ve kapak tasarımları oldukça farklı, şık. 

Fakat kitabın iç baskı kalitesi için aynı şeyleri söylemek ne yazık ki çok mümkün değil. Kağıt ve dizgi özellikleri biraz tatsız.. Beyaz kağıtlarda zayıf fontlarla yazılmış şiirleri ard arda okumak sıkıntılı. 

Bozulan yeminim, inceden sorunlu baskı filan mühim değil.. 
Bu iki koca şairin şiirlerine uykudan önce dokunmak gibisi yok.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yok'la'ma!